HOŞGELDİNİZ

11 Haziran 2016 Cumartesi

HEM CİLT HEM SAÇ MASKESİ(MAYA MASKESİ)

Herkese merhaba,
Bugün pek bir enerjiğim.Hazır böyle enerjik hissediyorum,vaktim de var kendimle ilgileneyim dedim.Makyaj yapmayı seviyoruz evet ama hep makyaj hep makyaj olmaz.Bakım şart!Özellikle doğal malzemelerle yapılmış maskeler benim çok dikkatimi çekiyor her zaman.Doğa'nın gücüne inanıyorum!Erken kalkıp işlerimi bitirdikten hemen sonra ayda bir yapmış olduğum maskeyi sizlerle de paylaşmak istedim.Özellikle saç dökülmesinden şikayetçi olanlar bu yazımı mutlaka okusunlar.Üstelik aynı malzemelerle miktarlarını ayarlayarak hem cilt hem de saç maskesi yapmış oluyoruz.Maskeyi ben genelde isteğime bağlı 2 şekilde yapıyorum.Belki bir çoğumuz bu maskeyi uyguluyordur.Neyse fazla uzatmadan malzemeleri yazıyorum.Kuru ciltler (benim cilt tipim) için malzemelerimiz;Yaş maya ve süt! Evet malzemelerimiz bu kadar.Öncelikle bir kaba 2 adet (saçlarım uzun olduğu için ben 2 adet maya kullandım) yaş mayayı koyuyoruz ellerinizle parçalayabilirsiniz veya kaşık,çatal yardımıylada ezebilirsiniz.Üzerine sütümüzü(1 yemek kaşığı) katıp,karıştırıyoruz.Öncelikle cilt maskemizi hazırlıyoruz ve çamur kıvamında koyu olması gerekiyor.O yüzden sütü başta az miktarda koyuyoruz.Boyun bölgesine de uygularsanız iyi olur.Şimdi gelelim saç için bu maskeyi nasıl kullanacağımıza...2 tane maya zaten maskemize koymuştuk cildinize sürdükten sonra hazırlamış olduğumuz maskemizin üzerine bir miktar daha (yarım çay bardağından biraz az) süt ekliyoruz.İşte saç maskemiz de hazır!Maskeyi iki şekilde hazırlaya biliyorsunuz demiştim.Evet süt yerine su kullanabilirsiniz(bu defa bende su kullandım) Yalnız suyun ılık olması gerekiyor.

Şimdi maskemizi hazırladık,geçelim uygulamasına.Hazırladığımız maskeyi saça daha rahat ve kolay uygulamak için benim gibi sprey bir şişeye doldurup saçlarınıza uygulaya bilirsiniz.Yaklaşık 5 dakika boyunca saç diplerimize masaj yaparak uyguluyoruz.Saçlarımızı streçleyip 1-2 saat bekletip,yıkıyoruz.Bu kadar az malzemeyle hazırlanan maskenin faydalarına gelelim...
Maya mineral ve vitaminler bakımında  oldukça zengin.Saç ve cilt için gerekli vitamin ve mineraller barındırıyor.Bu maskeyi sivilce için,sarkmalar için kullanabilirsiniz.Cildi düzenli kullanımda toparladığı,kırışıklara iyi geldiği söyleniyor.40 yaş ve üstü kişiler haftada iki kez kullanabilirler diye düşünüyorum.Benim gibi daha genç kesimin ise sık kullanmamasında fayda var.Sivilce problemi biraz fazla olanlar haftada 1 kullanabilirler.Maya içeriğindeki B2 ve B6 vitaminleriyle cildin yağ dengesini düzenliyor.Ve cildi yeniliyor.Gelelim saça olan faydalarına...Saçlarımız boyaydı,maşaydı,stresti derken gücünü kaybediyor.Ve zamanla dökülüyor.Maya maskemizi özellikle bunun için kullanabiliriz.Mayada bulunan B5 vitamini saç sağlığımız için oldukça önemli.Keratin oluşumunu sağlıyor.Ve saçlar daha dolgun ve sağlıklı uzuyor.Umarım tarifi ve yazımı beğenirsiniz.Yorumlarınızı bekliyorum.HOŞÇAKALIN!

Sadece bir tık :

18 yorum:

  1. Merhabaa, blogunuzu yeni keşfettim sizi takipteyim bende beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,teşekkür ederim mutlaka ziyaret edeceğim :)

      Sil
  2. Bu maskeyi ilk kez duydum yaparım ki :)) bende evde kendim hazırlıyorum bazen çok iyi oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum..Umarım beğenirsin,denersen sonuçlarını bekliyorum 😊

      Sil
  3. maya maskesini sık sık yaparım saçlarıma. çok faydalı olduğunu düşünüyorum. yüzüme hiç denemedim. güzel tarif için teşekkürler =) yüzüme de deneyeceğim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel.. Rica ederim.Insallah memnun kalırsın

      Sil
  4. Merhaba yeni kesfettim blogunuzu bende beklerim :)

    bayankirpikk.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Merhaba yeni kesfettim blogunuzu bende beklerim :)

    bayankirpikk.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar faydalı bir paylaşım olmuş. Saçlar için daha once duymustum mayanın faydasını elinize saglik

    YanıtlaSil
  7. Daha önce hiç denememiştim çok merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denerseniz eğer yorumlarınızı bekliyorum :)

      Sil
  8. çok severim bu tarz doğal kürleri, çok hoşuma gitti mutlaka denicem :) ben de blogumda bu tarz şeylerden bahsediyorum, mutlaka beklerim .:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim hosunuza gitmenize :) Mutlaka blogunuza bakacağım tesekkurler :)

      Sil
    2. Sevindim hosunuza gitmenize :) Mutlaka blogunuza bakacağım tesekkurler :)

      Sil

 

Dennizkizi Copyright © 2015 | Türkçeleştirme: Karamsar Temalar